Firma 4.0

Firma budoucnosti je taková firma, jejíž zaměstnanci umí využívat počítače, tablety či chytré telefony k tomu, aby byli produktivnější a uměli udělat více práce za méně času. Umějí také spolupracovat v online prostředí díky využívání moderních aplikací v “cloudu”, díky čemuž mohou pracovat odkudkoli a mají neustále k dispozici důležitá data, soubory či úkoly. Za pomocí automatizace a digitalizace procesů netráví mnoho času papírováním, protože většina komunikace se děje v digitální podobě, což zrychluje činnost firmy a ubírá nudnou práci zaměstnancům. Díky kvalitnímu online marketingu má stále více zákazníků, kterým dokáže poskytovat stále lepší služby a lépe s nimi komunikovat přes online kanály, na které jsou zákazníci zvyklí.

Průmysl 4.0

Průmyslová firma budoucnosti využívá všechy možnosti, které jí nabízí současné technologie. Nedostatek pracovníků řeší zaváděním poloautomatických či automatických robotů. Měří činnost svých strojů, takže dokáže lépe optimalizovat celkový výkon a díky novým, inovativním technologiím také lépe předvídat případné poruchy či problémy. Své výrobky přepravuje díky autonomním vozíkům a celé skladové hospodářství řídí díky chytrým aplikacím, které dávají svým uživatelům dokonalý přehled o svých výrobcích. Komunikace probíhá v kancelářských aplikacích napojených na důležité firmení soubory a data, takže mají lidé přehled o všem důležitém. Díky propojení s dodavateli či zákazníky lidé nemusí složitě vyplňovat formuláře a dokumenty, ale celý řetězec výrobky a dodávek je plně automatizovaný a bez chyb.

Řemeslo 4.0

Řemeslník budoucnosti je ten, kdo umí dobře využívat technologie, které má k dispozici. Umí ovládat počítač i chytrý telefon, tak aby neztrácel příliš času vyřizováním e-mailů či vyhledáváním důležitých informací na internetu. Dokáže zákazníkům poskytovat služby za pomocí nových technologií jako jsou drony či 3D tiskárny a zajímá se o další nové technologie, které mohou přínést nové zajímavé výdělky. Díky využivání chytrých aplikací se mu také daří snižovat administrativu a netrávit tolik času papírováním. A když už musí něco udělat, má k dispozici mobilní kancelář, takže může svoji práci dělat odkudkoli - třeba když má při čekání na zákazníka volnou chvili, kterou by jinak doháněl prací večer. Sociální sítě mu umožňují prezentovat výsledky své práce, což mu přináší nové zákazníky a lepší výsledky.

Služby 4.0

Služby budoucnosti jsou takové, které využívají příležitosti a možnosti internetu a sociálních sítí. Ať už se jedná o kadeřnici, která využívá rezervační systém pro objednávání přes internet, nebo účetní kancelář, která se vyměňuje soubory se svými klienty přes online aplikaci. Vždy se dívají na to, jak si díky digitálním inovacím zjednodušit práci, poskytnout zákazníkovi něco navíc nebo dělat něco, co nedělá nikdo jiný v okolí. Se svými zákazníky komunikují přes ty online kanály, na které jsou zákazníci zvyklí - přes e-mail, Whatsapp, Facebook či formou videohovoru. Na sociální sítě dávají zajímavosti a novinky ze své práce a tím získávají nejen zákazníky, ale hlavně loajální fanoušky, kteří se k nim neustále vracejí. Když potřebují cestovat, pomáhají jim dokonalé aplikace pro jízdu autem a vlakem a tím jim zjednodušují nejen práci, ale celý život.

Farma 4.0

Farma budoucnosti je dokonalým spojením technologií a přírody. Technologie v ní slouží k maximálnímu zjednodušení práce, ale také k ochraně majetku a zdraví chovaných zvířat. Zkouší nové chytré služby, které jí pomáhají lépe řídit výrobu, sledovat počasí, ale také třeba zavlažovat pouze tam, kde je to opravdu potřeba. Internet věcí umožňuje správcům farem sledovat zířata či stroje v reálném čase a zavčas předcházet nemocem, opravám či dalším problémům. Nové technologie jako drony umožňují spravovat větší plochy i bez nutnosti být přímo na místě. Traktory a další stroje pak využívají GPS a jiné navigační systémy, což majitelům snižuje náklady a zvyšuje celkovou produktivitu práce. Farmy, které nechtějí prodávat pouze jako subdodavatelé mají díky sociálním sítím a stránkám zaměřeným na propojováním výrobců a zákazníků skvělou možnost prodávat své zboží s přidanou hodnotou a díky tomu mít větší příjmy i zisky.

Obchod 4.0

Obchod budoucnosti má díky chytrým pokladnám či zařízením na správu financí neustálý přehled o tom, jak jsou na tom jeho výrobky, co je potřeba nakoupit na sklad nebo v jaké formě jsou jeho příjmy a výdaje. To mu v případě nouze umožní zavčas požádat o půjčku nebo naopak investovat vydělané peníze. Zákazníky získává reklamou na sociálních sítích, na cenových srovnavačích i na poptávkových stránkách. Díky automatizaci dokumentů nemusí majitelé trávit čas zbytečnou byrokracií a mohou se věnovat rozvoji svých obchodů. Objednávky se realizují automaticky, protože mají systémy propojené se svými dodavateli, a mohou tak jednoduše doplňovat zboží nebo si vyměňovat další důležité informace. A pokud chtějí rozšířit své působení, prodávají přes funkční online obchod, který jim přináší nové příležitosti z Česka i celého světa.